Especialización en

Unreal Engine 5.1 aplicado a VFX y producción virtual

© Unreal Endgine 5.1

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Darkframe Digital

Studio VFX

Darkframe Digital es una empresa especializada en la creación de efectos visuales y dirección de arte para películas y otros medios visuales.

Este curso te brindará la capacitación necesaria en UNREAL 5.1, uno de los motores de juego más poderosos de la industria. Además, también aprenderás a utilizar otros software importantes como 3D Max, Maya, After y Nuke. Con estas herramientas, podrás crear contenido de alta calidad para videojuegos y producciones audiovisuales.

Infórmate sobre Curso de Especialización de Unreal engine 5.1 aplicado a VFX y Producción virtual.

¡Infórmate y reserva tu plaza ahora! Las plazas son limitadas.

 

Fecha de inicio

Sábado, 05 de agosto.

 

Duración

6 meses – 120H

Formato

Presencial / En Línea

Horario

Sábados de 9am a 2pm

Temario

Introduction / Adobe

Course Overview

Fundamentals of art / Adobe Photoshop

Elements of art
Principles of art
Modulation and visual composition Types of perspective

How to plan and manage an idea / Adobe

Finding Reference
Creating a Moodboard Moodboard application

Preparing Assets

Search for Assets
Quality Assurance
Setting Up a New Project Unreal Engine Basics
Controls Exercise

Kitbash library

Loading Assets
Asset Uses
Blueprints
Asset Setup
• Building the Kitbash library

Creating a New Level / UNREAL 5.1

Level Setup
Establishing Level Lighting Sun & Shadow Settings
Level Creation Exercise

Sculpting Landscapes / UNREAL 5.1

Sculpt Tool
Landscaping
Alpha Brushes
Sculpting Exercise

Modelling / 3D Max / ZBrush / Quixel

Hard surface
Organic
Polygon optimization UV unwrap
Quixel materials

Import models / 3D Max / UNREAL 5.1
• Import models
Materials and textures checking

Rigg / Maya / UNREAL 5.1
Rigging and optimization

Animation / Maya / UNREAL 5.1
Animation basics
• Timing
• Import models and animation

Texturing / UNREAL 5.1

Landscape Tiling
Road Splines
Early Lighting Effects
Using Material Layers
Advanced Texturing
Editing Textures
Adding Water
Consulting Reference
Texturing Exercise

Landscape Material Features / UNREAL 5.1

Procedural Grass
Snow Cover
Slope
Advanced Tiling Parameters

Set Dressing / UNREAL 5.1

Background Vistas
Composition
Adding Objects
Painting Foliage
Procedural Foliage
Set Dressing Overview
Adjusting Lighting
Polishing
Set Dressing Exercise
Advanced Shaders

Introduction

Lesson Overview

Manipulating Objects / 3D Max / UNREAL 5.1

Kitbashing
Materials Overview Check Materials
Blend Masks
Damage Mask
• Parallax Occlusion Mapping
Modeling Overview

Preapring de landscape / UNREAL 5.1
Modifying the Landscape

Creating a Shot / UNREAL 5.1

Application of composition theory Planning a Shot
Exporting to Unreal
Set Dressing
Adding Interactivity

Compositing / UNREAL 5.1 / After effects / Nuke

Rendering theory in Unreal 5.1
Rendering in low and high quality Unreal 5.1
Render passes in Unreal 5.1
Tracking and match move
Introduction to Postproduction
Compositing basics
How to import EXR files
How to work in 32 bits
• Color theory
• Adding external resources
• Different types of output files • Rendering the final file

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